Srećna trudnica

Kako da ublažite jutarnje mučnine u trudnoći

Mučnine su jedan od neprijatnih pratilaca gotovo polovine trudnoća. Iako se najčešće javljaju u prvom trimestru, kod nekih budućih mama potraje i do samog porođaja. A tek oko 30 odsto trudnica nema nikakve mučnine, kaže dr. Majkl Hakaka, ginekolog s Beverli Hilsa i autor knjige „Expecting 411“.

- Simptomi mučnine obično se javljaju ujutru, mada se kod nekih trudnica mogu javiti i u drugo doba dana, čak i uveče. Oni uključuju mučninu, povraćanje, prekomjerno lučenje pljuvačke ili odbijanje hrane kao i potrebu za određenom namirnicom - kaže Dušica Dišić, VMS babica, sertifikovani edukator psihofizičke pripreme, prenatal pilatesa i joge i osnivač projekta fitizdravamama. - Kod mnogih jutarnje mučnine osim neprijatnosti ne izazivaju veće tegobe, dok druge mogu i prekomjerno da povraćaju, što dovodi do dehidratacije i nedostatka vitamina. Zato je u tom slučaju  neophodno obratiti se ljekaru.

Kako dodaje naša sagovornica, nema definitivnog odgovora šta izaziva mučnine u trudoći i zašto ih neke trudnice imaju a druge ne. Postoji više teorija i one se uglavnom baziraju na hormonskim  promjenama koje prate trudnoću, prije svega na porastu beta HCG hormona.  On djeluje na žuto tijelo, reguliše rad estrogena i progesterona, sprečava menstruaciju i održava trudnoću. Njegova količina se na svaka tri dana trudnoće uveća za preko dva puta, pa se pretpostavlja da visok nivo ovog hormona pretjerano stimuliše centre za mučninu u mozgu koji potom ubrzavaju potrošnju šećera u krvi, a to pak stvara osjećaj gladi i mučnine.

- Neke druge teorije smatraju da do mučnine dolazi zbog emocionalnih reakcija na trudnoću. Jedna od teorija čak navodi da trudnica mučninom reaguje na sve što  potencijalno može loše da utiče na zdravlje bebe (upotreba alkohola, kafe, nikotina...) i da na taj način tijelo pokušava  da se oslobodi toksina - dodaje naša sagovornica.

Kako da pomognete sebi u tim trenucima?

Prvenstveno treba izbjegavati mirise i hranu koja vam ne prija, začinenja jela i masne namirnice. Češće uzimajte manje obroke, po mogućstvu hladnije jer topla hrana otpušta više mirisa, kao i hranjive grickalice. Takođe, vodite računa da unosite dosta vode, a možete piti i limunadu koja zbog kiselosti ima blagotvorno dejstvo. Od pomoći može da bude i gazirana mineralna voda, ali samo umjereno.

 - Mučninu dosta mogu olakšati i smanjiti biljni čajevi, najbolje da to bude čaj od đumbira, ali u obzir dolaze i oni od kamilice i nane. Dobre rezultate u otklanjanju mučnina dale su komplementarne, alternativne terapije, kao što su akupunktura, refleksologija, homeopatija, terapija biljem-herbalizam, shiatsu masaža, navodi Dušica Dišić.

Saveti protiv mučnine:

  • Jedite male obroke, ali češće
  • Izbjegavajte masnu hranu
  • Uzimajte hranu bogatu proteinima
  • Pijte dosta vode, limunade, sok od pomorandže
  • Uzimajte vitamin B6
  • Ako povraćate, konsultujte se s ljekarom kako biste nadoknadili vitamine i minerale

Recept za čaj od đumbira:

Izrendajte oko 2 cm svježeg đumbira i prelijte ga šoljom prokuvane vode. Ostavite da ostoji 5 minuta, potom procjedite, zatim u njega iscjedite limun i dodajte meda po ukusu. Možete ga piti dva do tri puta tokom cijelog dana kako biste ublažili simptome mučnine.
Savjet: Ostavite uveče pored kreveta neki keks ili koricu hljeba kako biste ujutru prije nego što ustanete uzeli nešto suvo.

Položaj za umanjenje mučnine

Ovo je najefikasniji joga položaj za otklanjanje mučnina. U ovom položaju dijafragma se podiže i pravi više mesta organima. U kombinaciji s dubokim disanjem osetićete olakšanje u trenutku.

Ostavi komentar

string(0) ""
string(0) ""